VADÅ SOMMAR?????.......



Idag tar jag tillbaka vad jag igår skrev om vespaåkning.....
Åkte i ottan till jobbet, efter en snabb titt på termometern 9 grader och klockan var sex bestämde jag mig för sandaler....
Det skulle inte bli nåt regn idag, jag slutade tidigt och skulle hinna hem innan min privata fakir hade möte med mig...

Det blev inget varmare,  snarare kallare....
Jag hann ínte hem innan fakirträffen.....
Det började regna.....

Samlade ihop det varmaste jag kunde hitta på jobbet....
Tjocktröja, vindjacka och tumvantar....
Vägrade att ta på mig de fula vinterstövlarna med lull lull i....
Ville ju se någolunda respektabel ut (hmm) på min resa genom city.....

Kallt så ända in i h*****e, isbitar som slog mot hjälmen och ansikte, klädscitzofren med vinterkläder upptill och sommarklädd nertill barfota i sandaler....
En syn för gudarna......

Inte blev det bättre när jag skulle hem.....
Regnet vräkte ner, kallt och blött.........
På knäskålarna formades två runda dyngsura fläckar och tåna blånade i sandalerna......
Respektabel????
Inte ett dugg........
Det tar mig väl hela kvällen att tina upp och den kvällen ska jag tillbringa med Dottern i CIty.....
Tjejkväll kallas det...
Hade det varit grabbkväll hade det kanske funnits bastu........

Jaja, jag gillar min ärvda vespa och känner en oerhörd frihet.....
NÄR DET ÄR FINT VÄDER OCH VARMT UTE!!!!
Allt annat räknas inte.............



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0