TO DO OR NOT TO DO......



Regnet skvalar utanför Tinelinhuset...
Inte ett sånt där fint strilande sommarregn som varsamt vattnar alla torra växter....
Nej ett sånt där piskande kallt regn som får mig att stänga in mig i värmen och stryka klippa gräsmattan och plantera sommarplantor från dagens todo-lista....

Funderar lite men bara ytterst lite på om jag istället ska börja riva tapeter i hallen....
Köpte de nya tapeterna igår till väldigt bra pris men det är ju tyvärr inte bara att smälla upp dem på väggen även fast det står på rullarna att det är busenkelt att tapetsera med just dessa....

Ta bort bårder, spackla, slipa, måla taket och bröstpanelen först EFTER att jag plockat bort och ur möblerna som står där först...
Njae, jag har funderat klart...
Väntar på DotterSambon först...
Han är en fena på underarbetet...
Fast jag vet att han är lika oförtjust som jag är att göra det....
Får väl locka med en middag : )

Baka då??
Det är ju bakväder ute...
Köpte ingredienser till en mazarinkaka igår så hmmm kanske det...

Annars kan man ju helt enkelt bara lata sig en regnig lördag när regnet skvalar utanför Tinelinhuset.......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0