EKORR-HJULET......




Ekorrhjulet snurrar fortare och fortare och det finns ingen chans att hoppa av....
Det stockar sig i bröstet och det blir tungt att andas......
Pulsen rusar och jag vaknar kallsvettig och andfådd......

Så här har mina senaste nätter sett ut och jag vaknar tröttare än nånsin...
En drömtydare skulle förmodligen säga att det är mitt emotionella inre som gör uppror......
Själv skulle jag nog säga att det är stressen, ovissheten och känslan att aldrig räcka till som kommer till ytan när jag sover eftersom jag är allt för duktig att dölja det när jag är vaken....

Man ska inte lägga sig i, det får jag höra flera gånger....
Men hur kan man låta bli om man verkligen bryr sig???

För att hålla det kort.....
Det är tungt nu, väldigt tungt och en jobbig uppförsbacke med dåligt flås väntar........



Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som det är dags att dra i bromsen. När man är van att var den som alltid finns till hands för andra är det lätt att glömma sig själv, och så mycke har jag lärt mig efter att själv varit i den sitsen att man måste börja se till att man själv mår bra och lära sig acceptera (fast det är svårt)att man kan inte göra allt. Detta vet du alldeles säkert,men det svåra är att leva efter det. Önskar dig lycka till att slå på bromsen.Kram.

2012-01-05 @ 17:17:48
Postat av: Tinelin

Tack för dina ord...

Jag vet precis vad du menar...

Jag är en känslomänniska och beroende av hur min omgivning mår.

Just nu händer det mycket kring mig och mina känsliga tentakler suger in allt Kräfta som jag är..

Jag har dock lärt mig med åren att inte vara så långsint så mina "downperioder" brukar inte vara så länge och det är tur : )

Försöker att leva efter devisen "en dag i sänder" och tycker oftast att jag lyckas med det... Kram tillbaka

2012-01-05 @ 17:39:19
Postat av: Anonym

Känner igen så mycket i det du skriver,så lejon jag är men med mycke kräfta imig. Kan bara önska dig all den ro, vila och inre frid du behöver.

2012-01-05 @ 21:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0