BULLS EYE..........




Går omkring med en blåklocka...
Eller en bulls eye....
Alltså en rejäl ögoninflammation på vänster öga och det känns som om någon skottat in småsten bakom ögonlocket.....

Ungarna på jobbet har det....
Föräldrarna likaså......
Så jag går också till jobbet om än lite skyldig för vem vill kosta på sig karensdagar på andras bekostnad?

Men idag var det inte roligt...
Ser ingenting på det ögat samtidigt som det börjar klia bekant i det högra ögat.....
Skickar Mannen till apoteket för att köpa inflammationsdämpande salva....
Nada....
Finns inte att få tag på i hela Sverige.........

Gjorde en fuling efter jobbet och åkte oanmäld in till familjeläkarjouren......
Fast jag inte ringt 1177 och fått en tid efter nån timme i kö........
Sköterskan är snäll....
Eftersom det inte finns några väntande patienter får jag komma in på en gång.........
En snabb titt på mitt svullna öga och ett digitalt recept senare åker jag därifrån inom 10 minuter.....

Till det kvällsöppna apoteket och likt en missbrukare trycker jag den första droppen rakt in bulls eye..
En extra droppe i det ögat som ännu inte är rött men som kliar....
Så nu hoppas jag på att en natts sömn bleker den röda färgen och att jag snart bara är blå/grön/gråögd igen...

I morgon vankas den sista kursdagen av den femdagars jag gjort de senaste veckorna...
Yippie....

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0