AKUT??? VAR GOD VÄNTA.........


Tillbringade hela kvällen och halva natten på Akutmottagningen i Tinelinstaden...
Med en mage som någon hade stuckit kniven i...bokstavligt....
Prover, vänta, fasta, vänta, sköterska, vänta, kirurg 1, vänta, provsvar, vänta, kirurg 2 (efter 2 1/2 timmes ännu mera väntande eftersom hon var på operation), fick jag beskedet om att de inte vet vad det är...
Förhöjd CRP men ingen diagnos....
Hem och vänta, avvakta, och ring HC på onsdag om jag inte blir bättre....

VARFÖR
åker man till Akuten när man VET att man blir sittandes i timmar och oftast inte får nåt vettigt svar eller lindring i alla fall????
Paret bredvid mig och Mannen satt i åtminstone 4 timmar utan att ens bli uppropade...
(Undrar om de satt där bara för sitt egna höga nöjes skull en söndags kväll/natt?)
Men de var garderade som om de gjort detta massor av gånger med urrivna korsord, bananer, mellanmål och dryck....
Själv har jag suttit ett antal gånger i Akutmottagningens väntrum genom åren och ändå aldrig lärt mig.....

Så jag klev upp i morse i alla fall trots bara tre timmars sömn och vespade i väg till jobbet....
Jag är väl inte döende så det fanns väl ingen anledning att stanna hemma...
Magf*n har ju inget vett att sluta värka i alla fall.......
Nu dags att vespa tillbaka till jobbet för ett kvällsmöte...

Adios........



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0