ÄRLIGT, ÄRLIGT...........




Så har då också denna vecka sprungit iväg........
Oktober och hösten har tagit ett isande grepp om oss...
De löv som ännu sitter kvar på träden har härliga färger och de som ligger på marken frasar under fötterna när man går.......

I vårt avlånga land har vintern anlänt i norr och i Tinelinstaden känns den inte långt borta...
Vid åttatiden i morse orkade temperaturen bara upp strax över nollstrecket.....

Själv ligger jag på soffan heldäckad efter en förkylning som aldrig ger sig....
Som tvärt om börjat om igen........

Spelade Pärldans igår kväll med en hals som inte borde sjunga....
Som helst inte borde låta alls.......
Men "The show must go on" och man sviker inte sin publik........
Jag är spelledig i nästan en månad så jag får sköta om mina stämband under tiden....

Men idag har jag tycka-synd-om-mig-själv-dag........
Tigerbalsam på ryggen, Vicks på bröstet, Ipren & Alvedon mot huvudvärken, Nässpray och Rinexin mot bihålorna och äcklig hostmedicin....
Soffläge och Idolrepris....

Mannen har flytt  till jobbet, hundarna går och fnyser med kisande ögon och är inte ett dugg sugen på stinkande närhet......

Ge mig några timmar med självömkan så kan jag nog vara piggare när Mannen kommer hem...
Annars får han väl sova med näsklämma
För ärligt ärligt.....
Vem är det mest synd om....egentligen?

 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som de e mest synd om dig i detta läge!!

;) krya på dig :)

2011-10-08 @ 22:09:39
Postat av: Tinelin

Tack : )

2011-10-08 @ 23:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0