DEN SISTA STUNDEN...........





Så kom då den ofrånkomliga dagen då vi skulle ta avsked av vår mamma Ufis......
Till Refreshments gick vi in i kapellet.......
Den vita kistan omgiven av ljus, massor av foton på mamma och en enormt vacker kistdekoration med tulpaner, rosor, gerbera, riddarsporre och gröna blad......
Vinröda matchande band där det stod skrivet...."Sov Gott Ufis, Vi möts igen........

En mäktig historia om mammas liv blandat med musiken hon gillade mest......
Utdrag ur hennes blogg och ett tänkt blogginlägg om just det här tillfället......

Självklart var vi ledsen.........
Särbon hade mycket svårt att hålla sig samlad........
Det var ju andra gången han förlorade en kärlek  till cancern......
Men vi kunde ändå le mellan tårarna åt minnen som presenterades........



Vi tog farväl till Elvis Always om my mind.......
Högen av rosor växte på kistan........
Vi stannade kvar för att skriva personliga hälsningar på kistan........
Ord som var för svåra att uttala............
Så gick vi ut ur kapellet och lämnade mamma kvar.........
Från och med nu finns hon bara kvar i hjärtat och där vårdar jag henne ömt.......



Vi åkte vidare till mammas forna arbetsplats för att prata och äta smörgåstårta.......
Jag fick träffa min morbror som jag inte sett på över 20 år..........
Då också  på en begravning....
Min morfars.......
Han bor inte längre i Sverige utan bor sedan länge i Cambridge, Storbrittanien.....
Han vill att vi kommer över och hälsar på......
Vi är ju den sista länken han har kvar på sin familjs sida...........

Jag fick träffa mammas mostrar.......
Moster B har jag ju haft kontakt med den sista tiden men Moster K har jag inte träffat sedan....
Ja just det, en begravning för mammas mormor för många år sedan.......

Varför ska man bara träffa släkten vid begravningar?
Jag lovade min morbror att jag ska åka över till England och banne mig att det ska bli gjort under det här året...
Det ger jag mitt ord på........ 



Efter några timmar skiljdes vi åt.........
Nu ska vi gå vidare men minnena tar de aldrig ifrån mig.........



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0