MUSIK FÖR HELA SLANTEN...........




Idag har vi spelat dubbelt jag och Fröken Piano.....
Åkte väster om Staden i Väst för att spela på julgransplundring för Pärlorna......
Tidigt eller sent på säsongen är upp till var och en att tycka.........
Själv är jag ganska trött på tomtar och ringdanser men det var ändå  riktigt roligt att ta fram gitarr och dragspel igen.....

Nån timmes vila och ombyte och sedan dags att stuva om för fyra timmar i Baren.......
Det blev dåligt med pauser ikväll..........
Restaurangen var fylld till bredden och kockarna hann inte med att fixa käk till oss när de lovat så vi fortsatte spela tills det var klart vid kvart över tio ungefär....
Då hade vi spelat från sju............

Att sitta i doften av mat retar de flesta smaklökar så jag såg verkligen fram mot en sen middag.......
Vi fick välja mellan kött och fisk och köttälskare som jag är valde jag det......
Jag äter nästan allt kött utom just.....
Just det LAMM.......
Och det var vad vi fick.......
Jag kan inte äta kofta....
Det går bara inte så jag åt såsen och potatisen och var lika hungrig efteråt.........


Men det var en rolig kväll i alla fall och tacksam publik att spela för.............
En celeber matgäst fanns i restaurangen ikväll och satt kvar hela kvällen också......
Tackade till och med för musiken.........
Vem det var???



Jo Tina Ahlin........
En duktig musiker, pianist och TV-personlighet.....
Fröken Piano blev aningen nervös av hennes närvaro :)

Nu tycker Mannen att jag är töntig som skriver det här men det ÄR extra roligt när musiker stannar och lyssnar......

Dags för sängen

 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är självklart att det måste kännas kul, när andra i samma branch ger en ett erkännande.

2011-01-30 @ 09:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0