RIVET SKINN TILL LÄKARE..........



Det blev en sen kväll igår igen.........
Jobbade sent och hade kvällsmöte på det så nån större gnista att sätta sig vid datorn hade jag inte :(
Dessutom var jag förbanant irriterad på hur sjukhuset behandlar folk...
Stressade som en tok igår förmiddag från det ena mötet för att komma i tid till sjukhuset för stormöte klockan tio...
Det var ju särskilt viktigt att jag kunde närvara och helst mammas särbo också för att få en genomgång av läget och den planerade flytten till rehab.....
Döm om min förvåning när jag stegade in på mammas rum strax före tio  och endast en dietist satt där inne för att läsa innantill ur en broschyr om stomin.....
Ingen läkare, ingen sköterska, inte en förbannade människa nånstans............

De tyckte inte att det behövdes eftersom mamma inte skulle åka hem än!!!!!
Det visste jag väl redan!!!!!!!
Men än gång för alla få reda på hennes status och provsvar är väl inte för mycket begärt när man nu fixar så att man kan komma ifrån sitt jobb och flyttar på inplanerade möten, eller????
Dessutom borde de väl ha vett i skallen att i tid lämna återbud????
Vilken tur att inte mammas särbo hade möjlighet att åka ner igår...

Det kom heller ingen läkare in till mamma på hela dagen trots att sköterskan lovade att jag skulle få svar på mina frågor genom en lapp jag skrivit till stöd åt mamma.........

Varför ska man behöva finna sig i sånt????
Är det inte läkares skyldighet att svara på patienters frågor???

Hoppas verkligen att hon snabbt kommer därifrån och ALDRIG behöver sätta sin fot på Kirurgen igen.........

Idag har jag också jobbat sent och därför inte varit upp till henne.......
Men har pratat med henne på telefon i alla fall........
I morgon slutar jag tidigt och ska ta med henne ner till cafeterian i alla fall,så hon åtminstone för en stund slipper avdelningen som stinker skit : )

Ha en bra kväll

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0