INTE NU IGEN.......



Idag har jag instruerat mamma hur Laptopen fungerar...
Hon är INTE sams med muspekarskivan kan jag säga.......
Måste fixa en vanlig mus istället.........

Så nu är hon uppkopplad mot världen igen : )
Hotmail, Bloggar och lägga harpor precis som vanligt........

Annars har jag gjort en typisk Tinelin idag........
Skulle hämta Dottern på hennes jobb norr om staden och tänkte:
Jag tar E4:an............

MEN......

E4:an har INGEN avfart förrän efter 2,5mil (vilket jag brutalt kom på) så det var en svärande Tinelin som lydigt fick köra de dryga två milen innan jag kunde svänga av och åka den GAMLA E4:an 1,5 mil tillbaka......
Procenten extra bilkörning blev ganska hög när den egentliga vägsträckan skulle vara knappa milen men blev 3,5 mil.......
Till saken är att ganska exakt samma sak har hänt ett antal år tidigare.....

Mannen bara ruskade på huvudet och tittade medlidsamt på mig.....
"Vilken tur att jag tankade åt dig igår...
Det är bara synd att du slösar bort bensinen så"..... sa han

Nåja vi kom ju i alla fall hem ordentligt och jag passar mig noga för E4:an norrut framöver

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0