BRÄNNMÄRKT......




I mitt jobb får man stå ut med det mesta.... som tex tvingas vara ute hela dagarna i stekande sol....
Ja man kan dricka vatten eller lägga sig på en filt i skuggan med barnen och läsa sagoböcker....
Men tänk vilken smärta man tvingas genomgå när solbrännan svider på axlar och ben när dagen är slut....
Och tänk hur mycket solkräm man tvingas slösa bort på jobbet........

Nej tacka vet jag de som har ett jobb inomhus.....
Svalt och skönt och helst utan fönster......
Frisk luft kan man väl få på vägen hem?

*NOT*

Det är den här tiden på året jag verkligen ÄLSKAR att vara utomhus på mitt jobb och dessutom hela dagarna.......
Vi äter frukost, lunch och mellanmål utomhus
Leker, läser och vilar utomhus.......
I linnen, shorts och sandaler......
Jag solar på betald arbetstid och skäms inte ett dugg för det heller.....
Det är min kompensation för alla andra väder vi är utomhus i ur och skur, snöstorm och minusgrader......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0