VÄGRA-VARA-SJUK.........



Igår var jag så less på att inte må bra, att ingen ringde och tyckte synd om mig, att vara febersvettig och stinka Vick, att inte komma utanför dörren och få frisk luft att en hel jävla vecka gått utan tillstymmelse till förbättring...
Jag kom till vägra-vara-sjuk-stadiet.......

Bylsade på mig kläder upp över öronen för att ingen skulle känna igen mig och stapplade ut till bilen, svettigare än nånsin när jag kom fram.....
Naturligtvis skulle jag bli stoppad av en pratglad granne men min röst svek mig och jag kom undan...




Tog en tur till kyrkogården för att byta ut ljuset...
Mannen sa: "Jag tror att Mela förstår att du inte orkar åka dit när du är sjuk" men det gör inte jag....
Jag har sagt att det ALLTID ska vara ett ljus tänt hos henne och då får ingen idiotsjuka stoppa mig.....

Handlade kvällsmat och lovade mig i bilen på vägen hem att nu får det vara nog...
Bäddade rent och öppnade korsdrag....
Mannen skulle slippa känna Vickdoft från sovrummet den här natten........

Duschade länge och väl, tvättade håret och smorde mig med väldoftande (jag kände de inte) hudcremer....
Lagade kycklig i ugn och vågade inte krydda för mycket eftersom jag inte känner någon smak.......



Låg vaken till över tre och lyssnade på musik...
Kunde inte somna, hade väl sovit tillräckligt de senaste dygnen........
Tänkte att nu kanske det äntligen har vänt....
Tills jag vaknade i morse med svidande hals, hes stämma och kladdiga ögon......

JAG VILL BARA VARA FRISK ÄR DET FÖR MYCKET BEGÄRT??????

Tänk om mina stämband ALDRIG mera blir vad de varit???
I morgon ska jag till doktorn igen.......
Hoppas på bra mycket mera än ett stick i fingret....
Hoppas rent av på ett mirakel....



Idag fyller min kollega år också...
Hoppas Du får en bra dag.......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0