TORSDAGS-BESTYR.......




Jaha.... Nu har blogg.se ändrat layout igen och min hjärna blir lite förvirrad......
Fingrarna brukar gå av sig själv här inne men nu fick jag ju tänka också : (

Det börjar krypa i kroppen..... Skönt att äntligen känna sig OK igen.......
Något raspig i rösten fortfarande så den dagliga kortisonshotsen fortsätter jag med några dagar till...
Ikväll ska jag till Fröken Piano för ett annorlunda rep.......
Vi ska vara hustomtar på en julgransplundring (lite väl sent för det nu va?) på söndag så det blir gitarr och  dragspel till. Fröken Piano spelar dragspel till husbehov men sällan inför publik så jag lovade henne ett skyddsrep... Blir bra att få testa röstens hållbarhet också eftersom det är Barspelning på lördag.......
Tvingar med Mannen också så han kan basa oss (med basen alltså, vad trodde ni?). Det är en bra övning för honom efter handoperationen eftersom vi spelar Stor-Pärlspelning för länets ALLA pärlor nästa helg......
De ville att vi skulle underhålla under fikat också men då får de banne mig inga julsånger....
Dem var man trött på redan på juldagen......

Idag ska jag köra Gamla Mor (jag vet att hon inte vill kallas så men det är hennes rollnamn hos Tinelin) på shoppingrunda och käka lunch med henne... Det ska bli trevligt för det gör vi inte ofta (lunchar alltså)
Hoppas att hennes morgonskjuts förbarmade sig och skottade hennes gård så jag slipper.....
Får väl kolla det innan jag åker....
Det är skönt att jag bestämde mig för att vara hemma hela veckan när jag nu ändå blev sjukskriven. Hade ju tänkt att jobba idag annars men blev avrådd av mina kollegor....
Nu kan jag ju faktiskt få känna på livet utanför dörren innan allvaret börjar......



Nu frukosttime
Ha en snöig dag




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0