SKOTT-ÅR??........




Mannen visste precis vad han gjorde när han opererade handen samma dag som snön började falla.......
Detta innebär att det är JAG som skött snöskottningen de sista två veckorna och det vill inte säga lite det......
Gamla Mor är ju bortrest väldigt lägligt hon med vilket även innebär snöskottning hos henne......
Men Mannen bara ler och säger..... "Det blir ju så ljust och fint ute med lite snö sa du ju, det kan gärna komma mera".......
HA, eftersom han inte kommer att kunna skotta på minst fyra veckor till så tycker jag att han vara tyst nu.......



Nyår firade jag i Baren med Fröken Piano, Mannen och våra borttappade kompisar från Sigtuna....
Firade och firade.... Jag och Fröken Piano jobbade och de andra åt och hade trevligt......
Kockarna hade massor att göra så jag och Fröken Piano fick äta vår mat vid halv ett innan vi åkte hem : (

Då hämtade jag upp Stor & Liten samt Sonens bil eftersom de var på en fest och inte kunde köra själva hem....
Sonen med Sambo skulle dessutom vara kvar på festen så de fick ta bussen hem sen......

Annars har vi haft lugna dagar Mannen och jag.... Sigtunaborna bjöds på mat innan de for hem på nyårsdagen sen har vi bara slappat mellan snöskottningarna.....
Idag tog vi en tur till det blågula varuhuset tillsammans med resten av Tinelinstadens med omnejds innevånare till Mannens förtret...
"Det är bara du som ska stå i dessa köer för att köpa ljus" muttrade han....

Nu har vi sett nya Wallanderfilmen och väntar in sängen....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0