PLUNDRAT JULEN.......



Idag tog jag sovmorgon när Mannen åkte till jobbet.....
Igår hade vi en extremt lång dag i stället....
Hade klockan på alarm klockan tre för att se småkronorna krossa USA...
Hrmmm... Icke
Käkade frukost i sängen vid halv fem (Oboy och ostlimpa precis som när man var barn)
Blev besviken över förlusten både i matchen och av sömn...
Ställde klockan på sju eftersom det var jobbdags för Mannen och jag skulle iväg på förmiddagsrep med Jazzgubbarna.......
Jippie exakt en timme och 24 minuter sömn......



Segade oss upp...
Mannen åkte till sist och jag gjorde mig i ordning för mitt....
Kom till replokalen strax efter halv tio......
Trummisen hade förhinder men vi skulle köra ändå sa Jazzgubbarna......
Basisten hade bråttom, skulle på ytterligare ett rep.......
"Det får gå som det går, det jag kan det kan jag", sa han när vi kört igenom låtarna till Trettondagsjazzen....
"Hoppas jag mår bättre på onsdag", sa kapellmästaren som hostade toner ur sina blåsintrument.....
Fröken Piano och jag tittade på varandra och insåg att vi förmodligen återigen går på en grisnit i jazzens gubbvärld.......



Eftermiddagen tillbringade jag med frustration att städa bort hela julen....
Nu är det bara tulpanerna som fattas....... : )

Idag blir det en slappdag a´lalone......
Ikväll blir det familjemiddag på krog med hela familjen och Gamla Mor
Ja, och bronsmatchen med småkronorna förstås men den är ju inte så sent...
Blir det förlust så förlorar vi ju i alla fall inte sömnen också......

Trevlig Dag i Kung Boreland



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0