MIXAT & TRIXAT.......




Hej alla frusna själar i bloggvärlden....

JAG HAR BÖRJAT JOBBA!!!!!
Därför har det blivit tunt med uppdateringen i Tinelinbloggen......
Hade ju nästan glömt hur sjukt trött man blir bara man tänker på att man ska kliva ur sängen på morgonen...
Det ÄR inte bra med ledighet... Det föder bara längtan efter mera som med allt annat....



Nåväl... Trettondagen spelade ju jag och Fröken Piano med Jazzgubbarna i en knökfull lokal på Tinelinstadens trettondagsjazz...
Började entren (när jag kom dit) med att fullständigt tappa fotfästet när jag och Fröken Piano skulle bära ner caset till pianot bakom scenen. Tinelin med snöiga stövlar mot en hal träskiva stupade som en skjuten soldat med caset över mig....
Visst strumpbyxorna gick sönder, knäna blödde, axeln värkte men värst av allt var pinsamheten inför alla musiker som samlats bakom scenen....
Sneglade försiktigt runt mig för att hitta papparazzis.....
Googlar på Tinelin men hittar inget som liknar en uppochnervänd jazzsångerska med benen i vädret...
Dock har inte Hänt extra kommit ut än

Försökte dölja mina trasiga strumpor bakom en virveltrumma under vårt framträdande och får väl hädanefter titulera mig trashlady......
Urindåligt ljud var det i anläggningen som arrangören ställt dit till förfogande annars gick spelningen galant...


Jag har dessutom begåvats med en hosta utan like och går in på tredje veckan...
Avtar den?
Nix pix men farbror doktorn har skrivit ut hostmedicin så jag hoppas att den lugnar ner sig nu....
Dottern å andra sidan har lyckats med att samla på sig BÅDE urinvägsinfektion OCH svamp så hela hon är ett kliande knippe med piller från doktorn..... Hon ska ju alltid vara värst....


Kvällen ska jag och Mannen tillbringa med Lets Dancepubliken....Fast från första parkett framför TV:n...
För att förföra honom har jag tagit på mig finparfymen....
Vick förkylningssalva i blå glasburk, raggsockor, mysbyxor och fleecepläd.....
Bjuder kanske på varm choklad också : )

Han tycker faktiskt liiite synd om mig nu när han fått haft sin opererade hand i tyckasyndomblickfånget i tre veckor....
Men i morgon SKA jag vara bättre för då spelar jag och Fröken Piano i Baren.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0