Gillar Inte Sjukhus...........

I morse när jag var färdig för att åka till jobbet ringde telefonen..... Inget märkvärdigt med det men jag såg på skvThumbnailallern att det var min mor "Ufis" och eftersom hon borde ha åkt till sitt jobb fick jag konstiga vibbar i kroppen!
Hon bad mig ställa en diagnos på henne efter en sak som hänt på morgonen. Jag är ingen utbildad läkare men har haft tillräckligt med kontakt med sjukhus under åren för att kunna en hel del faktiskt : )

ThumbnailHon sa: Min vänsterarm hänger inte med..... Det började med kraftiga "ryck" i den och nu hänger den som en tung klump bara.....

I mina tankar började det snurra om en stroke. Jag bad henne ringa sjukvårdsupplysningen, ringde jobbet och sa att jag skulle bli sen eller inte komma alls och tog bilen hem till henne.
Då avslutade hon precis samtalet och de ville skicka en ambulans men Ufis är envis och "skulle åka med dottern".

På sjukhuset blev det fart... Nålsättning, provtagning, EKG och skallröntgen.

Thumbnail


Sedan väntan på en plats på en avdelning för hem skulle hon inte få åka idag!

När jag satt där på en stol på sjukhuset välde obehaget över mig.......
Jag som under drygt 20 års tid haft dagliga kontakter med sjukhus och varit så van med det har ju helt kopplat bort det de sista två åren!
Har knappt satt min fot innanför dörrarna på sjukhuset förutom en gång jag var tvungen att låna toaletten!!!

Usch, lukten, atmosfären, hopplösheten och väntan, allt kom de där timmarna på plaststolen.......



HUR KAN NÅN MÄNNISKA BLI FRISK PÅ SJUKHUSET?????


ThumbnailThumbnail
Jag vet att många människor som jobbar där är änglar som verkligen bryr sig. Träffade SÅ många av de med Mela. Men oxå såna människor som skulle göra något helt annat än jobba med människor... SKÄMS PÅ ER!!!

Det var både och jag lämnade min mor på akuten i väntan på en ledig plats på en sal...
Skönt att slippa sjukhusets betongväggar men olustig inför vad som ska hända nu!

Det har tagit nästan två år att släppa rädslan för vad som kan hända och obehaget att åka hemifrån...
Nu ska jag oroa mig för min gamla mor? Som bor själv.......

Om något händer när hon är ensam? Särbon bor så långt härifrån.....

Nej, själv sa hon att det säkert är en nerv som ligger i kläm.....Thumbnail

Ja, vi väntar och ser!
Har packat en väska med det hon ville ha till sig och det viktigaste?????
KORSORDET!!!!!!!!!
För det var ju tur i oturen att det var vänster arm så hon fortfarande kan skriva!!!
Bli Frisk Snart Ufis
Thumbnail


Kommentarer
Postat av: Starlet

Men!!!!!! Ufis då! :( Hur går det??

2008-09-25 @ 21:23:48
URL: http://starletspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0