Grodslalom & Maskspagetti

I den stora skogen bakom mitt hus finns en jättelik myr. I den bor det miljoner grodor i varierande storlek! Inte gör det mig nåt om de håller sig där men när skymningen kommer drar "grodtåget" ut på turné till trakterna kring vårt hus.......
När det regnar så här är asfalten svart och de små krypen sitter som förstenade med några decimeters avstånd och bara stirrar. Jag ser inget vidare i mörker (och har aldrig gjort) så jag går som en modell på catwalken med höga knän och parerar både grodor och kottar!!!(som i mörkret är misstänkt lika grodor)

Igår kväll skulle jag åka och hämta dottern som vägrade cykla hem när himlen stod vidöppen.
Likt Anja Persson parerade jag mig mellan grodsamlingarna efter bilvägen och hade polisen sett mig hade jag absolut blivit stoppad för rattfylla!!!
Men jag ÄR djurvän och skulle aldrig komma på tanken att medvetet köra över någon eller något.
Jag tvärnitar åt fåglar, ekorrar, skogsmöss mm
Mannen och sonen säger att det är olagligt att tvärnita för småvilt så bakomvarande fordon kan köra in i mig men vadå?
Tänk om man skulle säga: "Det är olagligt att stanna för barn och farbröder med rollatorer"? Liv som liv och jag låter lugnt duvor och änder korsa min bilväg till andras förtret.....



När vi sen parkerade hemma låg feta daggmaskar och ringlade i vattenpölarna. Intill satt slemmiga grodor och sög upp de som spagetti.
Aldrig har jag sett nått så makabert.....
Okej, det är inte gazellernas kamp mot lejonen på savannen MEN maskens ringlande kamp i grodkäftarna väckte den sanna djurvännen i mig liksom att jag mådde illa åt samma överkörda grodor idag som jag tyckte så illa om igår................

Jag värnar våra minsta jordinvånare och släpper ut en instängd fjäril, harkrank eller spindel.
Men sån är jag. De enda djur jag helt sonika avlivar utan prut är fästingar, flygmyror och mygg.

För den del... en och annan kanna vatten över grannarnas katter som uträttar sina behov i mina rabatter har jag oxå hällt när inte hundarna varit hemma och jagat iväg men det är en annan femma.......; )



Kommentarer
Postat av: Starlet

Uuuusch maskspaghetti!! *ryser*



Vad bra att du stannar för de små liven. Jag vågar inte ens skaffa körkort för att jag är rädd att döda djur, och folk.



Kram på dig!

2008-08-18 @ 15:34:42
URL: http://starletspalace.blogg.se/
Postat av: ufis

Hade besök av en padda modell större i går kväll då jag skulle låsa förrådet. Missade den med två centimeter från min barfota fot. Brrr......

2008-08-18 @ 20:23:47
Postat av: Starlet

Ja vi kommer tjata. :) Material är det minsta de kan ge oss. *viskar*..det är skitfula tapeter i hallen också.



:)



KRAM

2008-08-18 @ 21:38:15
URL: http://starletspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0