Kapitel 16: BOSSE & FOTBOJA



När vi kom hem från Göteborg och blivit utskriven från sjukhuset i vår stad, kändes det lite som om vi kunde gå tillbaka till det "gamla vanliga" igen..... Jag förberedde mig på att kanske under hösten kunna börja jobba igen.
Vi fortsatte att åka till Uppsala minst en gång i veckan och det gick ju ganska fort med tåg....



I och med att Michaela hamnat på väntelista för transplantation fick hon inte utsättas för stora infektionsrisker. Hur skulle det bli om hon råkade vara sjuk när de ringde om en donator?
Så vi åkte 1:a klassbiljett eftersom dessa vagnar inte rymde så många passagerare... Det var mest Kostymnissar med portfölj som var på väg till Stockholm... Uttråkade såg de ut och gjorde inte en min av hur vad de tyckte och tänkte..

Michaela älskade att provocera såna människor och levde ut sin show fullkomligt...



Eftersom hon var så morgontrött brukade hon inhalera sina mediciner på tåget. Hon hade en liten laddningsbar inhalator med formen av en pingvin.. Man hällde i medicinerna i hatten och inhalerade sedan i munstycket som satt på hatten... Den kallade hon för Bosse....
Den var väl egentligen tänkt för små barn men Michaela gillade att synas... Hon gjorde aldrig nån hemlighet av sin sjukdom...
Medicinen kunde "spruta" ur hatten om det vr för mycket och då sa Michaela...
"J-a Bosse spottar på mig......"

Kostymnissarna sneglade misstänksamt på Michaela men rörde inte med en min vad de tänkte...



Plötsligt såg jag f-n flyga i Michaela och hon sa högt och tydligt..." Snälla övervakaren kan du inte lossa lite på fotbojan, den klämmer så"..... Plötsligt blev Kostymnissarnas Dagens industri väldigt intressant.... Och jag ville dra i nödbromsen och kliva av....

Våra resor till och från Uppsala var alltid full av upptåg även om Kostymnissarna kände igen oss eftersom vi åkte så
ofta...


Kommentarer
Postat av: ufis

Älskade Melapela vad jag saknar dej och dina hysteriska skämt!!!

2009-03-14 @ 22:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0