TID......

 
 
Jag lider av total bloggtorka......
Egentligen händer det väl saker varje dag av mer eller mindre viktiga, roliga eller trista saker jag skulle kunna delge er(om det fortfarande finns några tappra själar som går in här) men TIDEN........
Den RÄCKER inte till!!!!!
Trodde att tid var en bristvara för småbarnsföräldrar men jag har ingen annan att skylla på....
Dagarna har helt enkelt för få timmar och jag vet inte hur jag bäst ska förvalta dem...
 
Kanske skulle börja mäta tiden....
Den egentliga tid jag säger att jag inte har...
Hur mycket tid går det åt till alla uppgifter som ryms på en dag, dygn, vecka, månad, år???
 
Om jag vågar vill säga.....
För en gång i tiden skulle just tiden räknas under ett dygn med Mela.......
På den tiden skulle det mätas hur stor del av dygnet hon behövde ha hjälp med olika saker......
Detta var under de sista åren i hennes liv när jag skulle jobba som personlig assistent åt henne och det skulle räknas ut hur stor del av dygnet hon verkligen behövde ha hjälp.....
 
Medicinering, tvätt, matlagning, sjukhusbesök, dusch, bäddning, sterilisering av apparaturer, provtagning, transporter mm mm....
Herre Jösses....
Alla minutrarna blev mer än ett dygn och då räknade jag inte in tiden när jag sov.....
 
Lika nyttigt som stressigt alltså men kanske en bra idé när man behöver "plocka bort" onödig tid (finns det?)
Som att sitta här tex...
En sen söndagskväll när man borde ta sig tiden an att gå och lägga sig för att ha ännu en fullspäckad vecka på schemat....
Tid är det enda man har som man verkligen inte har......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0