GRÅ ÄR NOVEMBER MEN LJUV ÄR SEPTEMBER....

 
.....Njae, jag vet inte det jag...
Ska vi prata väder så tycker jag att det varit november sen i april om det är kulören utomhus som räknas...
Men i det gråaste gråa i november tog jag beslutet att nu får det vara nog.....
Myran ska ha en mormor som orkar leka på golvet och Grodan en farmor som inte flåsar när jag promenerar till henne....
 
Har så många gånger sagt att jag aldrig ska bli som min mamma och så många gånger har jag bannat henne för vad hon gjorde mot sin kropp...
Nu sitter jag här med facit på hand och kan varken skratta eller gråta åt att jag sakta men säkert går åt samma ¨åll som henne...
 
Så jag och en kollega blev månadsmedlemmar på Viktväktarna...
Den enda behandling som funkar för mig när jag fullfäljer programmet...
...Och sist var det 10 år och en massa kilon sen......
 
VI fick åka till Staden i Väst då den dag som erbjuds i TInelinstaden inte passar vårt jobb..
Skönt att inte känna en käft trots att alla som satt i lokalen var där av samma anledning......
Gav nästan upp när jag vägde in......
Kände nästan förnedring....
 
Men nu efter nästan en vecka känns det otroligt bra......
Har klarat mig utan coca cola som är mitt gift, har varit på två dagars kurs med allt vad äta innebär, har klarat en farsdag med prinsesstårta och tycker inte det varit särskilt ansträngande heller...
Det enda knuxet är att uppskatta den mat man inte lagat själv...
Vill ju liksom inte gå ut i hotellköket och fråga kocken om innehållsförteckning....
 
Så mina vänner...
Det kommer att bli en del mat och viktinlägg i fortsättningen....
Och kanske kanske så småningom, men jag lovar inte, kan det komma bildbevis ; )

Och kanske kanske blir det en ljuv september nästa år med en betydligt lättare Tinelin...
Jag har bestämt mig den här gången, så mycket kan jag i alla fall lova.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0