HEJ, HÄR ÄR JAG......



Så har det då gått en vecka och jag orkar inte ursäkta mig mera för att jag så sällan är här inne...
Juni står för dörren men sommarvärmen drog sig undan och lämnade iskalla vindar efter sig...
Det blev ett stopp i den grönska som exploderat ute och det kan ju iofs vara bra men jag som aldrig brukar frysa fryser verkligen in i märgen nu..

Har sagt det förr men jag äääälskar verkligen min vespa.....
Arvet från mamma har nu blivit min ögonsten.....
Att susa fram (ibland med alldeles för höga hastigheter) känna vinden i ansiktet, förnimma alla dofter och färger som du aldrig kan göra från ett bilfönster, ta sig fram nästan överallt och nästan lika snabbt som med bilen är en oerhörd frihet...
Jag förstår hur mamma menade när hon sa det...
Och hur isolerad hon blev vintertid när hon inte kunde köra och inte hade bil och körkort....

Jag kan lukta mig till var liljekonvaljerna är utslagna, känna den makalösa doften av syren innan jag ser buskarna, nyslaget gräs som kittlar i näsan och följa svalornas vilda jakt i luften......

Idag snosar jag istället bäbis....
Myran är här för jag har tagit semester idag när Dottern går i skolan och hennes sambo jobbar....
Så idag är dagen så där härligt tar-dan-som-den-kommer utan stress och press....
Myran sover tungt sen nån timme och jag dricker te...
Hundarna är glada åt en icke-ensam dag och jag laddar batterierna...
Tvätten hänger premiärute på tork och jag ser fram mot doften av den när den torkat....(om inte skitfabrikens vindar ligger på åt det här hållet för då får jag tvätta om den)

Ha en skön onsdag.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0