BOKSLUT.........




Nytt år, nya förväntningar och en och annan besvikelse.....
För så kunde jag summera 2011....

Året som började tungt efter att mamma gick bort i mellandagarna...
Där förutom sorgen som skulle hanteras allt annat praktiskt skulle genomföras......
Att städa bort ett hem som var så viktigt för någon helt plötsligt skulle splittras och vi barn skulle avgöras vad som skulle sparas, slängas och ges till välgörande ändamål........
Tunga veckor som jag helst hade velat slippa.....

I februari satte jag mig i skolbänken igen och det var bland det bästa jag kunde göra....
Träffade en massa härliga nya vänner från hela Sverige och kände mig så där barnsligt fri som man gjorde under skoltiden som ungdom...
Visst, vi hade tajt schema, mucket att läsa och redovisningar att göra men helt klart ett av de bästa minnena från 2011......

Våren sprang iväg och helt plötsligt var det juni och dags att skiljas från mina klasskompisar.....
Som en av mina nya vänner sa: Jag ska aldrig mera börja en kurs för det är SÅÅÅ jobbigt att skiljas sen....

En lång semester följde men ett stygn av oro  följde hela ledigheten...
Jag skulle ju byta avdelning till hösten och gjorde det inte helt frivilligt...
Skulle nog klart säga att jag hade ångest till och från.......

När sedan höstterminen startade var det jobbigt de första veckorna men jag brukar ha lätt att anpassa mig och sedan var det som om jag aldrig gjort annat än jobbat med de yngre barnen.......

Under tidiga hösten fick jag och Mannen ett omtumlande besked.....
Vi skulle bli mormor och morfar : )
Jag känner mig minst lika gravid som min Dotter och googlar på allt, tittar på insidesbilder av foster och handlar pyttesmå kläder.....
Jag som aldrig har gillat att handla eller springa i affärer är farligt nära att bli babyshopaholic.....

Dottern med Sambo passade på att flytta till större, hon började sin ettåriga utbildning 16 mil hemifrån och pendlar varje dag med tåg.....
Sonen fick jobb i Norge och är borta flera veckor i taget....
Han har återtagit kontakten med sin förra flickvän och verkar tillfreds med sig själv.

Jag har spelat en massa roliga spelningar med både Fröken Piano och Bandet där 2011 års höjdpunkt var spelningen på Åland helt klart........

Så gick året mot sitt slut och julen tillbringade vi hos Dottern....
För första gången sedan jag flyttade hemifrån var vi nån annanstans än hemma på julaftonen, men det är väl bara att vänja sig när barnbarnet kommer......
Denna jul passerade obemärkt förbi utan vare sig julkänsla, julmat, julgran eller julpynt och det lilla jag satt upp tog jag bort på mammas årsdag.......

Nyårsaftonen tillbringade jag som de tre senaste åren i Baren med Fröken Piano och sedan var året slut....

Nu ser jag fram mot våren och speciellt det datum som lillan kommer.....
Kanske dyker hon upp på mammas födelsedag eftersom Dottern har datum däromkring??
Mera jag ser fram mot är roliga spelningar, mera kvalitetstid med Mannen, lugn och ro däremellan och att vi får vara friska och krya......

Gott Nytt 2012



Kommentarer
Postat av: Tommy

Ett riktigt Gott Nytt 2012 !

2012-01-02 @ 16:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0