HÖST...........

 
 
 
Det brukar kännas som höst när det drar ihop sig till att börja jobba efter semestern...
Man säger till barn och föräldrar innan man går på semester: Vi ses i höst........
Trots att det bara är augusti och alltså sommar månaden ut....
 
 Den här sommaren har jag räknat antal sommardagar på högst en hand....
Fyra gånger har jag varit till stranden varav en gång fullt påklädda på en i stort sett tom strand.......
En gång har jag åkt båt, en gång har jag varit på utomhuskonsert, två gånger har jag ätit på uteservering,
3 gånger har vi använt den portabla luftkonditioneringen, I gång har jag varit på bilbingo, 5 gånger har vi grillat och suttit på den inglasade altanen och ätit det vi grillade............
 
Typ så har denna sommar sett ut.....
Jag brukar strunta i väder...oftast...
Om jag inte ska spela utomhus och det har jag inte heller gjort i sommar......
Men denna sommar har inte varit någon riktig sommar, eller hur.........
Det är väl inte bara åldern som säger det?
Läste en artikel om att somrarna är ungefär likadana år efter år men att hjärnan sållar bort de regniga och kalla dagarna för att minnas de varma och soliga.......
 
Bullshit........
Hjärnan kan väl inte påverka tomaterna från att mogna, blommorna från att regna sönder och potatisen från att drunkna i sina fåror??
På måndag börjar jag jobba igen efter 5 veckors ledighet....
Välkommen på riktigt hösten..........
Synd att du inte kunde vänta tills dess.........
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0