HEJ DÅ SOMMAREN....




När vi nu är inne i september finns det ingen återvändo....
Och när den första stora plogen av tranor styr kosan söderut är det definitivt slut på sommaren....
Löven gulnar, nätterna är kalla och mörka, dagarna kortare.......

Igår såg jag det första transtråket flyga över Tinelinhuset med skorrande röster.....
Som om de ville tala om att nu ger vi oss av......
En underlig längtan sprider sig i bröstet och jag kan inget göra åt saken heller......

Blev då sommaren 2011 som jag hade tänkt mig??
Nej, det blev för några bad, för få resor, för några böcker lästa, för mycket måsten att göra, för lite grillkvällar, för mycket regn, för många förväntningar som aldrig blev av.....

Nu har jag nästan ett år på mig att se fram mot  allt jag inte gjorde denna sommar.....

Carpe Diem



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0