SENILSNÖRE PÅ NYCKLARNA....



Har varit extremt trött idag....
Visserligen öppnade jag i morse men det brukar mera göra mig seg framåt eftermiddagen..
Kanske berodde det på gårdagens hektiska dag på jobbet med Julstök hela eftermiddagen med barn och alla föräldrar i hela huset...
Trångt, varmt men gemytligt...

Innan det var dags att åka hem efter fem när Julstöket slutade skulle hela huset återställas tills idag...
Sopor, material, fikabröd, möbler, microugnar...Allt skulle tillbaka till sina ordinarie platser och när jag äntligen kunna ta mitt pick och pack för att ta vespan hem var nycklarna till den borta.....

Nycklarna som jag ALLTID lägger I hjälmen var puts väck....
Hann in på jobbet innan den sista kollegan larmade och låste eftersom jag inte hade jobbnycklar med mig idag...
Inga nycklar inne heller.....

Hade jag låst in de i sadelutrymmet av misstag??? Och HUR skulle jag kunna öppna den???
Ringde Mannen och bad honom ta med en skruvmejsel för att bryta upp låset helt enkelt....
När han kom och fick upp låset fanns förstås inga nycklar i den  : (

Jag vågade inte lämna kvar vespan heller med bara styrlåset i (eftersom kedjan som ligger i sadelutrymmet ska låsas med ett hänglås vars nyckel sitter på...just det nyckelknippan som är borta)
Så vi for hem för att hämta jobbnyckeln för att leta grundligare på jobbet.....

På väg in hemma tutade Mannen och viftade med en nyckelknippa....
Irriterad som jag var viftade jag tillbaka med mina nycklar för att visa att jag åtminstone visste var jag hade hemmanycklarna,men han viftade igen....

När jag hämtat nycklarna till jobbet och satte mig i bilen höll han upp......VESPANYCKLARNA!!!!!!
Jag blev förvirrad..... 
HUR kunde de ligga i bilen???
Jag hade ju inte suttit i bilen sen dagen före och hade de alldeles säkert i morse.....

Jodå....De låg i hjälmen men mellan hjälmen och visiret......
Så många gånger som jag grävt runt I hjälmen den sista timmen HUR kunde jag missa de där de låg fullt synliga???

Mannen som letar saker dagligen fick sin revanch och fick säga min klassiska replik.....
"Allt står inte framför näsan, man måste flytta på saker ibland också"

Ja är det undra på att jag ÄR trött idag???



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0