EN GIVANDE DAG........




Har haft en heldag på Dotterns skola i Hälsingland idag...
Hon läser ju till beroendeterapeut och deras klass hade en temadag om olika slags beroende...
Vi fick se både teater, höra sånger (där Dottern sjöng två) bildspel, en massa fakta, sitta i diskussionsgrupper och höra ett par ur klassen berätta sina egna bakgrunder som sannerligen inte var avundsvärda...
Starkt av de att berätta inför en fullsatt lokal......

Vi startade dagen redan halvfem för att hämta Dottern och en klasskamrat klockan sex i City....
Stor & Liten fick följa med för de kunde ju inte vara ensamma en hel dag...
Överlyckliga för åka bil är något de verkligen gillar....
Jag tror inte att det gick någon nöd på dem när de fick tillbringa dagen i bilen med regelbundna rastningar för Mannen hade plockat ur den bakre stolsraden så de hade halva bilen för sig själv...
Med mjuka kuddar och fin utsikt : )

Men ack så trött vi var på vägen hem.......
Kolsvart, dimmigt och lysen som blev skitigare ju längre vi åkte och därför lyste dåligt....
Jag hade bokat tvättstugan från fyra och måste "tagga" in senast fem för att inte gå miste om tiden och jag behövde VERKLIGEN tvätta ikväll.......Hade bokat två pass och eftersom jag skulle tvätta mattor behövde jag båda passen för att få mattorna torra....

Men Mannen körde snabbt och säkert och fem i fem släppte han av mig utanför tvättstugan så att jag åtminstone kunde "tagga" in för att sedan hämta tvätten inne medan Mannen skjutsade hem Dottern.....

Och nu är jag klar......
Har förberett maten till Skrikkärringträffen i morgon kväll också.....
Och nu behöver jag nog gå och lägga mig för jag öppnar i morgon och måste alltså gå upp före fem igen..... : (

Go´natt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0