KASTA STEN I GLASHUS....



Bloggen har blivt en sjukblogg igen och det är inte mitt syfte....
Men nu är läget så och efter sex veckors infektioner med blandad kompott är jag nu mer utslagen än nånsin..
Har fullt sjå att bara ta mig upp ur sängen...

Jag var ju kaxig i sista inlägget och tyckte nog att jag hade rätt att gå till jobbet trots att jag var sjuk och käkade antibiotika eftersom jag ändå blivit smittad där...
Det enda som hände var att jag själv trillade djupare ner i mitt eget sjukdomsträsk tills det helt enkelt inte gick längre igår eftermiddag...

Med en hosta som rev upp inälvorna, betong i lungorna och en kraftlöshet utan dess like kapitulerade jag ännu en gång....
Doktorbesöket idag var ett helt företag att ta sig till och svetten lackade när jag med tunga steg gick ut till bilen...

Doktorn tittade både milt förebrående och medlidsamt på mig när jag hostande så jag kiknade ur satte mig mitt emot henne....

"När man gått i sex veckor med en infektion MÅSTE man vila sig frisk" sa hon....
Sänkan är på väg ner, lungorna låter hyfsat rent och hon vill att jag bidar min tid ordentligt.....
Ska hjälpa kroppen med en rivstart genom att chocka den med en kortisonkur i fem dagar.....
Drogar mig själv med morfinhostmedicin så jag hallucinerar på soffan och VILAR.....

Jag har lovat mina kollegor att inte komma tillbaka förrän jag är helt återställd så får vi se när det blir....
Läkaren sa att det bara var att ringa på måndag så sjukskriver hon mig....
Hoppas att det inte behövs för jag värdesätter hellre att vara frisk igen......

 



Kommentarer
Postat av: Tommy

Usch! Jag som tycker det är jobbigt att vara förkyld några dagar.. Krya på dig! Kram

2011-11-10 @ 22:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0