STOR PÅ SJUKAN.....




Idag åkte jag hem på lunchen för att rasta hundarna. Med på turen hade jag en noga diskad glassbytta....
Stor hade tid hos doktorn på eftermiddagen och de ville att vi skulle ha ett urinprov med oss.....
Vet ni hur svårt det är att jaga en hund med en glassbytta???
Även om det är en hanhund som lyfter på benet vid varje stolpe.....
Men de dyrbara dropparna kom och jag åkte tillbaka till jobbet.....

Sonen hämtade mig och hundarna och vi for mot djurdoktorn......
Jag kan inte direkt säga att han ÄR sjuk men han har inte varit sig lik den sista tiden......
Orolig och rastlös liksom....
Inte blev det väl bättre av att även jag var orolig.....
Han är ju ändå tio år och så förfärligt många år har han väl inte kvar hos oss.......

Det blev en orolig väntan på alla provsvar....
Urinprov, blodprover, kläm både här och där och så all ensam väntan på rummet.......
Till slut kom han då in doktorn med en bunt papper....
Satte sig på britsen och bläddrade.......

Han hade lite skavanker, sa han..... Stel i en handled (jag är stel i flera leder jag), en testikel som var lite förstorad men inget att oroa sig för, ojämna hjärtslag (men det är han förmodligen född med)......
Proverna däremot var jättebra......
Ordagrannt sa han: För att vara 10 år är han oförskämt fräsch. Han äter inga mediciner och har valpsinnet kvar...
Fysiskt är han hur frisk som helst men kan som människor bli lite senila på äldre dar (vem är inte det?) Men så länge han inte verkar lida av det är det bara att njuta ålderdomen med honom......

Och det ska jag, för han har liksom funnits jämt och är vår länk med Mela eftersom det var hennes hund....
Så med ett stort hål i bankkortet åkte vi glada därifrån och Stor fick dela en hamburgare med Liten för att han var så duktig.....
Ja Liten låg ju i väntrummet och grät efter sin kompis så det är väl klart att han också var värd en halv hamburgare....

Själv ska jag göra en tonfisksallad till sen middag......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0