DAGENS.........




Måndag och vi har haft planeringsdag på jobbet..... Avslutade dagen med Workshop tillsammans med alla förskolor i mitt område....
Trevligt men mycket väntetid......

På väg hem skulle jag bara slinka in i närbutiken för att köpa ris till middag....
DÅ skyltade ägaren plötsligt om utanför butiken där de i helgen såldes sommarplantor.....
Nu kostade de 1:-/st och stora hängamplar och pelargoner 10:-/ st...

Vad gjorde Tinelin då???? Jodå packade en kundvagn full av plantor och amplar, handlade det jag skulle och lite till och gick mot kassorna.......
Vilket fynd, tänkte jag........

Väl utanför igen kom jag på att jag bara hade vespan med mig.............
Panikringde Sonen som inte ens fanns i kommunen.....
Frågade Mannen om den andra bilen var hemma, vilket den inte var.......

Bra tant reder sig själv, så jag lämnade resolut vespan kvar och drog helt sonika hem kundvagnen på skramliga hjul........
Kände mig som en baglady med mina kassar och skämdes nog en smula med.......
Tyckte att folk tittade lite extra konstigt på mig.......
Men vad gör man inte för ett fynd......

Lastade av vagnen hemma och gick tillbaka mot affären.....
Funderade ett tag om jag skulle göra en extra vända så jag fick hem jord också men där gick gränsen....
Vespade hem och hann lagom innanför dörren när Dottern ringde och sa att hon skulle komma förbi en stund....
Köp jord åt mig, sa jag och det gjorde hon......
Så nu väntar massor med plantor på att komma i krukor utanför så det är väl bara att börja......

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0