ATT BARA VARA.....


.....Tänk om man bara kunde leva i nuet, alltid.....
Speciellt en sån här dag när profeterna säger att det är dagen D för jordens undergång....
Nej inte Tinelin inte....
Hela dagen har jag tillbringat i landen i slagsmål med ogräset... rivits med rosor och vräkt grodor ur bottenslammet i dammen.....
Flyttat ut blommor som stått i det mörka hörnet i vardagsrummet och väntat på vårvärmen.....
Gjort klart skoljobbet......
Dammsugit klippgräs och torkat jordiga golv.......

MEN.... Medan golven torkade satte jag mig i solen och lyssnade på svalornas skrik när de flög genom luften på jakt efter mat....
Helt ovetande om att dagen kunde vara den sista på jorden....
Skogsduvans dova ho från skogen och koltrastens sorgsna melodi....

Fast jag bor en bit utanför stan blir det aldrig riktigt tyst....
Tågen hörs, pappersfabrikens sorl och biltrafikens sus hittar in mellan skogen och mig......

Man borde bara vara mera.....
De här ljusa sköna kvällarna lever inte i all evighet även om profeten siar fel om idag.....
Men det är svårt att njuta....
För jag är som Alfons Åberg....
Jag ska bara.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0