NU KAN DET BARA BLI VÅR..........




Igår hade jag en heldag i skolan med Lennart Hellsingtema.... Denna underbara, underfyndiga författare som fyllde 90 år förra året...
Jag tror att de allra flesta har någon slags anknytning till honom i alla rimmande figurer han skrivit om i urminnenas tider....

I går var det också mamma Ufis födelsedag och den första för Tinelin officiella vårdagen........
Jag har alltså återigen klarat dessa förbannade mörka, kalla, månader med massor av snö....
Visserligen har de lovat upp till 15 cm nysnö under det närmaste dygnet men man ser ändå slutet i denna vintertunnel....

På mammas födelsedag har också Mannen och jag årsdag.......
Egentligen ska väl den vara nån gång i januari/februari men vi lade inte datumet så noga på minnet (vem gör det när man är 16 år?) så vi tog helt enkelt mammas födelsedag som "vårt" datum också....
Lätt att komma ihåg och ett vårdatum känns bättre än ett vinterdatum för en vinterhatare som jag....


Tänk vad vi gått igenom under alla de här åren.....
Skaffat barn, gift oss, gått igenom kriser värre än många andra gör på ett helt liv, skrattat och bråkat.....
31 år känns som en evighet ändå hoppas jag på många fina år till.......
Tack för att du står ut med mig och mina nycker....
Och tack för att jag klarat av dina nycker och infall....
Jag tror att det är nyckeln till ett bra förhållande....
Frihet, tillit, trygghet och en stor portion humor.......

Hoppas också att mamma Ufis hade en fin födelsedag bland svunna vänner och familjemedlemmar....

Nu laddar vi för våren....
För nu är vi på rätt sida i almanackan...........

Ha en bra dag....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0