HJÄLP PÅ TRAVEN.......




Lördag igen........
Plusgrader men kall nordvästvind utanför fönstret....
Längtar efter att snön försvinner utanför köksfönstret så att man kan sitta i lä i solen med en fika....
När jag var barn och less på snön ungefär så här års vattnade jag hela gräsmattan hemma med varmvatten direkt från badrummet....
Pappa blev inte glad kan jag säga men vår gård var snöfri långt innan alla andras gårdar var det  : )

Funderade ett tag på att upprepa mig som vuxen men problemet förutom att grannarna tror att det slagit slint är att slangen sitter kvar ute just i solhörnet... Som just nu har ett meterhögt snötäcke över sig.......
Skotta kommer inte på tal........
Packad, issnö som gjord för att paja ryggen med...........

Så det är väl bara att vänta in den "riktiga" våren....
Lite fint strilregn, flera plusgrader och sydvästvindar......

Vårtecken 1: Asfalten är framme på flera ställen, torr med knastrande grus på  :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0