AJ SOM ***............




Vissa dagar är värre än andra......
Den här dagen började så......
Känslan när man vaknar och känner att nackmusklerna är spända som pilbågssträngar..........
Den dova känslan av dunkande huvudvärk vid tinningen och ett begynnande illamående........
Kliver ur sängen och funderar på om jag ska ringa mig sjuk.......
Tänker i samma veva att jag bara jobbar en halvdag och får gå hem till lunch.......
Dessutom har jag en tid hos sjukgymnasten klockan 12 och hon brukar kunna göra mirakel med min nacke............

Så jag pallrar mig till jobbet..........
Insmord med en halv förpackning Zon gel.........
Dubbel dos värktabletter och ett piller mot illamående..........
Vetekudden glödande het runt nacken under jackan........

Jag värmer den med jämna mellanrum hela förmiddagen och ungarna undrade vad det var för konstig halsduk jag hade......
Den  förbannade huvudvärken gav inte med sig......

Jag tillbringade två timmar hos min sjukgymnast och hon knådade, stretchade, töjde och drog.........
Avslutade med 20 akupunkturnålar som hon vred på då och då..........
När jag reste mig från britsen såg jag att klockan var två!!!!!
Jag hade en timme på mig att duscha och göra mig klar till afterworkspelningen i Sportbaren med Fröken Piano.....
MEN!!!!
Krampen i nacken hade släppt och huvudvärken var borta...........
Jag kände mig som en ny människa........
Det var bara det att när vi träffades för att spela hade nack och huvudvärken satt sig på Fröken Piano istället....
Och hon har tid hos samma sjukgymnast i morgon hon.........

Pyttipannamiddag (jag som lovat dyrt och heligt efter vårens spelningar med pyttipanna att ALDRIG mera äta det)
och dags för en tidig kväll i säng..........
I morgon är det fredag igen..........




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0