OLUSTIGT........




Fredag igen och jag vilar upp mig inför helgen....
Har tänt ljus överallt, har en gratäng i ugnen och biffarna i marinad......
Utanför är det iskallt och kylan tränger innanför skinnet.
Eller är det den ofrånkomliga mastodantuppgiften som väntar i helgen som får mig att frysa inombords....

Jag tycker att jag klarat sorgearbetet hyfsat, all press både före och efter mammas död......
Planeringar, uppsägningar, telefonsamtal, inbjudningar osv....
Under hela tiden har jag förträngt att vi är TVUNGEN att plocka ur det som var hennes hem......
Den plats på jorden som hon bokstavligen sa att de fick bära henne ur.......
Hennes minnen, hennes dofter, hennes möbler, hennes blommor, hennes älskade trädgård hennes ALLT....
Efter helgen finns inte den platsen längre.......
Efter helgen ska man våndas för att man kanske har slängt saker man sedan ångrar..
Efter helgen är HENNES radhus någon annans.......
Jag kommer nog att gå långa omvägar under en tid för att slippa se inkräktarna........

Ge mig kraft att stå hel efter den här helgen....
Jag behöver det........



Kommentarer
Postat av: Anonym

Sänder så mycket energi jag kan..o lycka till...om man nu kan säga så.

2011-01-15 @ 10:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0