GREKISKA HERDEMATTOR..........




Jag borde städa.........
Hundhåren ligger som en grekisk herdematta över hela golvet......
Tulpanerna slokar och tvätthögarna växer...........
Kylskåpet gapar tomt och uppfarten är glashal.......
Borde skaffa grovsalt så att man inte bryter lårbenshalsen.....

Men vaknade med dunkande skalle och värkande nacke i morse.......
Som ni vet biter varken värktabletter, vetekudde eller tigerbalsam.......
Försökte sova bort den en timme efter jobbet men ack vad jag bedrog mig...........
Det är den typen som förföljer mig tills jag knoppat in för natten...........

I morgon kommer begravningsförättaren hem hit och går igenom begravningsakten.......
Mamma vill ha en borglig begravning utan sorglig musik och Guds predikan.....
Helst ville hon att Refreshments skulle spela också.......
Vi håller ju på att plocka ur hennes radhus så därför bestämde jag att vi kunde vara hos mig istället........
Hade ju inte räknat med att jag måste sanera huset först :(

Borde kanske bjuda in oss till nån av bröderna istället............
Så kan jag lägga mig framför TV:n ikväll istället.............
Kan koka lite nudlar och ge tusan i uppfarten.......
Behöver ju inte riskera begravningsförättarens lårbenshals då heller.........
Och det spelar ju ingen roll om jag dammsuger idag för herdemattan ligger ju där i morgon kväll i alla fall....

Men tyvärr är jag den personen som inte kan ignorera.......
Känner jag mig rätt själv så är det mesta tipp topp imorgon kväll och en nybakad kaka står på bordet....

MÅTTE JAG HA FEL..............

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0