I SKOLSALEN IGEN.......



Hemma efter en lång dag som startade redan klockan sex i morse.......
Packade väskan och tog tåget mot Huvudstaden.......
Registrerade in mig på SMI strax före tio och fick träffa mina "kursare"....
24 stycken jämngamla pedagoger med ungefär lika många arbetsår bakom sig.......
Hungriga att prova något nytt..........

En rivstart fick vi.............
Tre timmar i danssalen med ringdanser, improvisationer och gruppuppspel..............
Och när klassen var slut sa danspedagogen att dagens övningar bara var en mjukstart....
Resten av veckan skulle bli hårdare........
Pust....
Jag kunde inte enbart skylla den lackande svetten på grund av att jag inte var frisk för den lackade lika friskt av oss alla.........

En timmes lunch när jag åtminstone hann prata med några stycken trots att jag inte på rak arm kommer ihåg vad de heter....

Sen väntade kursgenomgång under eftermiddagen......
Men innan dess fick vi gå högst upp i huset (sex våningar) och hämta oss en varsin bongotrumma och sen  gå ner i danssalen i källaren igen....
Efter kursgenomgången fick vi dansa afrikansk regndans som vi sedan fick spela på trummorna......
Det låter kanske konstigt att spela tvåstämmigt på trummorna men det var vad vi gjorde och det var mäktigt....
24 samspelade bongotrummande pedagoger en sen eftermiddag i en källare på Östermalm........

Det gjorde inget att vi var tvungen att gå sex våningar upp igen för att lämna trummorna innan vi skildes för dagen......
Trött, med en massa intryck att bearbeta och en massa människor att lära känna tog jag tunnelbanan till T-centralen och tåget hem.......
Hann sitta en timme och vänta innan mitt tåg skulle gå så det blev en del reflektioner...........

Köpte mig en kopp the, en bulle och tidningen, parkerade mig i restaurangvagnen (tänk att det finns gamla hederliga såna än) och rullade hemåt medan mörkret föll utanför fönstret......






I morgon väntar en ny dag, med nya intryck och nya resor......
Just nu är jag mer än nöjd med att få krypa till sängs......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0