STORHANDLA & KÅLDOLMAR.........




Idag hade jag en kort dag på jobbet....
Både sovmorgon och tidig hemgång.....
Väntade in att Dottern skulle sluta och skjutsade henne för att storhandla.....
Tänk att hon har börjar med det och blivit snål på kuppen...... : >
Bara såna märken som hon ratade när hon bodde hemma........

Jag skjutsade hem henne och hon bjöd på fika i köpcentret väster om staden där hon bor.....
Jag fick ta vad jag ville även om hon knorrade att det blev sååå dyrt :)
(jag nöjde mig med en semla)

Släppte av henne vid gymmet och åkte hem med mina matkassar.......
Ett kvällsmöte väntade mig vid fem så det var ingen idé att börja med nåt hemma.........

Bokade dubbla pass i tvättstugan på onsdag då jag är ledig.......
Har nog inte tvättat där ute sen i höstas nångång..........
Men det är skönt att få bort ALL tvätt på en gång, känslan av torktumlade MJUKA handdukar och maglade lakan eftersom det händer allt för sällan............

I Tinelinhuset har vi självtorkade hårda handdukar som river mot skinnet :)
Eller...... Jag har en torktumlare som står i hallen (?) som jag tog från mammas hus....
Det är bara det att den gamla trasiga först måste kopplas ur, köras till återvinningen och den nya installeras innan jag kan börja använda den, och det har INGEN tid att göra :(

Idag har Fröken Pianos och mitt radioprogram sänts.......
Tyvärr kunde jag inte lyssna på det själv i sin helhet så jag kan inte göra nån bedömning om hur det lät.......
Det går i repris imorgon förmiddag så jqg får försöka tajma tiden bättre då...........
Jag vet alltså inte om  jag egentligen borde stanna hemma och skämmas eller om det var OK :)

Kvällen tillbringar jag med att steka kåldolmar (mmmmmmmm) till matlådan...
Jag älskar kåldolmar........ Med kokt potatis, skysås och rårörda lingon.......
Sirapsstekta ska de vara......
Men jag får äta de ensam......
Förmodligen klagas det snart på lukten av kål :S
Mannen och Sonen får skinksnitzel med parmesanost......
Inte fy skam det heller.......... :D

Ha de



Kommentarer
Postat av: Tommy

Min svärfar har spelat in programmet så du ska få filen:)Kram

2011-03-03 @ 20:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0