SNART VÄNDER DET........: )



En vecka före julafton och noll julkänsla......
Har inte köpt en julklapp, inte handlat någon julmat, har inga planer på att ta fram julgranen,
gräsmattorna är gröna, det är plusgrader i luften bla bla bla......

Jag har aldrig varit någon julmänniska men den här julen tar alla priser....
Inte så att jag mår dåligt av det, nejdå...
Jag räknar dagarna tills det "vänder" att dagarna blir längre och mörkret tar mindre plats......
När jag handlar frasiga tulpaner som krispar på ett alldeles speciellt sätt.....
När vintern ger vika för våren och när det första barnbarnet kommer i mars......

Vi spelade årets avslutning för pärlorna igår...
Med jultallrik (inte ens den smakade jul) tomte (som lämnade lika stora tussar på scenen från skägget som Stor & Liten gör hemma) ett Luciatåg som körde låtarna som om de var på autobahn och julröda, glittriga klänningar på Pärldamerna.....
En ganska tillknäppt tillställning där Pärlorna verkade lika intresserad av julen som jag är......
Men man har inte roligare än vad man gör sig och tack vare strålkastarna i taket såg jag inte om det var ett danspar eller femtio på dansgolvet så jag hade ganska roligt ändå : )

Men jag gillar läget och åker med......
Firar julen hos Dottern väster om staden som lovat ha släktens julfrukost i år.....
Skönt att inte behöva stiga upp i ottan på julafton för en gångs skull........

Idag har jag bara slappat framför TV:n med landskamp i hockey...
Hattrick och Sverigevinst : )

Ikväll spelar jag och fröken Piano i Baren....
Inte många tillfällen kvar nu eftersom framtiden vill annat.....

Ha en skön kväll



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0