EN HELT GALEN DAG........




Idag har jag varit däckad i spelbakfylla....
Har alltså haft svårt att hämta mig efter en helt galen dag som det var igår.........
Den började med att jag skulle vara först på jobbet och kunde därför inte på några villkor sova över, vilket jag inte brukar göra heller...
Men redan klockan fyra vaknade jag och vågade inte somna om...
Strax efter fem gick jag upp och duschade...

I vanliga fall brukar jag snabbduscha, borsta tänderna och snurra ihop håret i en tofs när jag öppnar men den här dagen skulle jag sluta tidigare för att sjunga på en begravning....
Jag skulle åka direkt från jobbet så den här morgonen var det bara att ta fram den stora arsenalen...
Hårtvätt, föning, plattång, fondation, smink och hela kittet....

Kom till jobbet kvart över sex och inväntade de första barnen som dock inte dök upp förrän strax efter åtta.....
Hann bli ordentligt trött alltså......
Tio åkte jag till kyrkan, riggade anläggningen och körde igenom låtarna med Fröken Piano innan begravningen klockan 11...

Packade ihop strax före tolv och begav oss till Baren för att boka vårens spelningar...
Sedan åkte vi till Bruksorten Väster Om Staden och riggade upp anläggningen inför kvällens privata fest vi skulle spela på under kvällen.....

Styrde åter kosan mot Tinelinstaden och käkade en kombinerad Frukost/ Lunch / Middag med Mannen vid halv fyra.....
Hem och bytte om från begravningsstyrsel till feststyrsel, nytt smink en sittande mininappy och sedan styrde jag kosan mot Bruksorten.......

Kom fram lagom till att gästerna skulle sätta sig till bords och eftersom jag och Fröken Piano skulle spela under middagen blev jag lite förvånad över att vi var bordsplacerade och således skulle äta av den stora buffén som var framdukad..
Å jag som var proppmätt....

Nåja, efter någon timmes försening kom vi då igång och gästerna var helnöjda...
När vi sedan avrundade med Abbas "Thank you for the music" satte det igång en rungande allsång med armkrok och gungningar....
Mäktigt var det : )

Packade ihop och var hemma strax efter 11....
Lagom till juniorkronorna skulle spela halv tolv..........
Kom i säng vid halv tre och hade då varit vaken i nästan ett dygn....
Vilket jag också sa till Fröken Piano vid middagsbordet....
F*n, tar den här dagen aldrig slut???

Helt slut idag alltså och spelbakis....
Vilket jag blir när jag dricker FÖR LITE....... 
Inte starkare än vatten heller......

Tog ändå en tur till Staden I Väst för att köpa en ny spelstol eftersom den jag har
inte går att sitta på längre.....Skruven är på väg ut genom sittsen och gör att man har en pain in the ass liksom...
Hittade nya stövlar också så att jag slipper skämmas på nyårsaftonens Barspelning.....

Nu en tidig kväll i säng efter den galna dagen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0