INGEN ÅTERVÄNDO..........




Fredag igen.....
Den här veckan sa bara svisch.......
Nu går vi in i sista veckan i augusti, sista veckan av sommaren som aldrig riktigt blev och dörren står helt plötsligt på mer än glänt till hösten....
Svalorna har flyttat, jag har i alla fall inte sett de på en vecka, löven gulnar, vindarna blir lite kallare även om dagen har bjudit på riktig varm och fuktig sensommarvärme.....
Kvällarna är mörka och timerna i fönstren har fått ställts om......

Återigen har en sommar bara passerat och jag har inte hunnit med...
Känner mig liksom lurad.....
Brassestolarna hånler åt mig varje gång jag öppnar bakluckan på bilen....
Jag tänkte ju att jag skulle hinna med några fler bad vid stranden vid sjön.....

Idag köpte jag regnställ och höstblommor......
Sommarblommorna hänger ledsna och trötta i sina krukor så medvetna om att de gjort sitt...
Medvetna om att vila under ett kallt vintertäcke i komposten för att bli jord åt sina avkommor......

Tja, melankolisk igen....
Jag gillar ju alla årstider på sitt sätt men vemodet finns som en klump i magen när sommaren drar sin sista suck....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0