EN BOMB I TVÄTTSTUGAN.......




Jag skrev så att tangentbordet glödde igår..... Tiden flög iväg och jag märkte det inte förrän nacken värkte och hundarna gnällde...
Sex timmar i ett svep satt jag vid datorn och knåpade examinationsuppgiften....
Och ändå kom jag bara halvvägs..........

Ringde Fröken Piano ikväll och bad henne maila över sitt arbete hon lämnade in i höstas (Hon gick samma kurs då) för helt plötsligt kändes det som om det jag skrivit kanske var helt ute och cyklade....
SÅ nu tar jag en pause från skrivandet för att läsa vad andra skrivit så jag vet att jag är på rätt köl (eller inte)
Jag har ju några veckor på mig så jag bör väl hinna ändå.........

Idag har jag tillbringat dagen i tvättstugan.......
Tvättat mattor....igen....
Skulle behöva tvätta mattor varje dag när Stor & Liten är här.....
De drar liksom till sig skiten och hundhåren mattorna.............

Jag tog en jättestor vit matta från mammas hus när vi plockade ur det...
Den har legat i en kartong på Mannens firma sen dess men igår kom han ihåg att ta hem den så jag kunde tvätta den i tvättstugans grovmaskin........
Och nog är tvättmaskinen stor men mattan är större.......
Fick lirka och trycka en lång stund innan jag fick igen luckan bakom den.......

Tänkte ett tag på hur maskinen skulle klara av mattan när den blivit blöt men den tvättade så snällt så.....
Tills den skulle slutcentrifugera......
Jag manglade sängkläder alldeles framför luckan men valde att gå ut när den vrålade som en jetmotor och hoppade på stället...
Hade den inte varit fastskruvad i golvet hade den sannolikt dansat runt i lokalen....
Den stod där som en tickande bomb och bara väntade på att explodera....

Jag trodde ett tag att glaset skulle gå ur luckan men efter fem minuters vrålande stannade den och jag kunde med möda knöla ur mattan och knöla in den i tummeln.....
I tre timmar dunkade den i torktummeln innan jag tog in den fortfarande fuktig........

Meningen var att jag skullr ha den under köksbordet men bara tanken på att om ett par veckor göra om samma procedur fick mig att istället hänga ut den på altanen....
Där får den hänga medan jag grunnar på dess öde........

Nej, nu är det dags att knyta sig.....
I morgon är det Sthlmsdags igen och tåget går sju.......

Gonatt på er



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0