APRIL APRIL...........




Så är då dagen med lureri här.......
Vädret utanför fönstret började tidigt i morse/på sennatten att skicka ner blöta flingor som lade sig som ett plaskigt täcke utanför fönstret....
För att några timmar senare övergå i regn... Ett riktigt aprilskämt alltså....

Aprilskämten är ju annars slentrian tycker jag....
Som ungarnas fytioelva lur på raken med ett skrattande april, april som avslutning på varenda mening....

Jag gillar väl förberedda aprilskämt där man kan ana ett uns sanning i...
Sådär så att man tvekar lite....
Man vill ju inte bli bortgjord samtidigt som man inte kan misstro allt som händer under denna dag heller....

Tidningarnas aprilskämt blir sämre och sämre...
Det är liksom inget roligt när man går på det på en gång....
Ett inlägg på FB i morse var ett sånt där man hajar till på....
En förlovningsbild från Keyboardisten....
Hmmm..Nog är han hemlighetsfull alltid men att jag totalt skulle ha missat ett seriöst förhållande vore väl att ta i...
Det är såna aprilskämt (eller?) som gör att man liksom funderar en stund ändå...
Snokar lite på den tilltänktas sida för att se om det hänger ihop och så....

Förra  året fick jag och mina kollegor oss ett gott skratt när vi lurade våra föräldrar och speciellt en pappa som alltid hade svar på tal....
Förra året inföll sig 1 april på skärtorsdagen och vi tog vår chans.....

Alla andra kommunala instanser utom förskolor stänger tidigt dag före röd dag, så vi slog till....
Ett snyggt textat plakat på ytterdörren talade om att idag skärtorsdag stänger vi klockan 12......
Man såg hur föräldrarna i huvudena började planera hur dagen skulle genomföras, barnvakt, vab, semester osv...
Den här vältaliga pappan sa.....
"När blev det bestämt?"
Ja det har stått på veckobladet, sa vi väl medveten om han inte läste det så noga.....
Han såg brydd ut tills en mamma som läste plakatet sa :
APRIL APRIL VA???

Och hur den här pappan totalt tappade masken.....
Och inte sa ett ord.......
Det är aprilskämt när de är som bäst......
Enkla och inte allt för lång bortom sanningen.....

Två andra om en sena aprilskämt är mina tvillingbröder........
På den tiden fanns inget ultraljud eller annan teknik som kunde förvarna blivande mammor om att det väntandes tvillingar.....
Så när barnmorskan skrek efter att min första lillebror tittat ut:
Herregud det kommer en till"
Trodde mamma och pappa att det var ett aprilskämt dagen efter.....
I morgon fyller de 45.....aprilskämten......

Själv orkar jag inte luras idag.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0