STRESS & CEMENT..........




Igår var det en hektiskt dag......
Allt som skulle göras klart och hämtas innan mamma kom hem.......
Rollator, toastol, stomimaterial.......

Jag var till sjukgymnasten igår och kunde inte koppla av....
Var hela tiden i framtiden och planeringen om vad som skulle göras efteråt.....
Inte undra på att mina axlar består av cement.......
Hon fick jobba rejält med mig kan jag säga för att överhuvudtaget mjuka upp något......

När jag sen vid femtiden kom hem till mamma hittade jag ett kuvert från sjukhuset på köksbordet....
Med medicinlistor.......
Under de här månaderna på sjukhus har flera mediciner hon tidigare haft bytts ut mot andra.....
Och inte hade hon de hemma.........
"Varför sa du inget när du visste att jag skulle till apoteket?" undrade jag......

Nu var klockan efter fem och sjuhusapoteket var stängt.......
Satt mig för att ringa runt och kolla vilket apotek som kunde tänkas ha alla mediciner....
Jag menar hon skulle ju ha nästa dos klockan åtta........
Det nya apotekssystemet är sjukt........
Ringer du apoteket kan de bara upplysa om just apotekets varor och i Tinelinstaden finns endast ETT apotek...
Resten är privatägda apotek och kan inte ges upplysningar om genom just apotekets rådgivning.......
Krångligt???

Jag tog bunten med medicinlistor och for till närmsta privatägda apotek som har öppet till 19.....
Nån där uppe måste gilla mig för trots att det är ett litet apotek fanns ALLA mediciner där.......

Tillbaka och portionerade upp mediciner för resten av veckan och gömde resten........
Hon har ju blivit lite instutionerad de här månaderna och betedde sig ganska förvirrat så det är bäst till en början att det inte finns så mycket framme........
Hoppas hon kommer ihåg att ta doserna jag gjort i ordning i alla fall...........

Är det konstigt att jag är helslut????
Somnar före tio varende kväll men är dödstrött när jag vaknar i alla fall.........

Nu dags för jobbet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0