INGET ATT JUBLA ÖVER.........




Idag damp den ner i brevlådan....
Den fruktade och efterlängtade...........
Den nya lönen som min arbetsgivare hållit inne sen 1 april.........
Jag satt i lönesamtal med min dåvarande chef i januari i år....
Har lärt mig efter alla år att skatta mig själv men blev glatt överraskad av att chefen skattade mig högre än vad gjort själv.....
Glad förstås för det borde ju synas i lönekuvertet i så fall........

Månaderna gick, förhandlingarna med facket strandade.......
Sen blev det semester och allt lades på is.........
Men den nya lönen skulle ju komma retroaktivt så det skullle väl bli ett tillskott till hösten........
Vi fick en ny chef....
Som inte kände oss.........

Hösten gick och vi fick besked om att den nya lönen skulle komma på novemberlönen....
Den retroaktiva med för 7 månader........
Julpengar tänkte jag...........

Den här veckan skulle vi få besked om den nya lönen..........
Enskilt och hemligt utskickad via statliga posten frankerades varje brev med 6 kronorsporto.....
Så idag efter jobbet när jag tömde brevlådan låg det där.........

Men när jag öppnade det blev jag bara förbannad..........
Högt skattad eller inte, inte f*n visar det sig i lönekuvertet i alla fall och varje gång säger jag att jag ska gå ur facket....
Det fack som tyckte det var bättre att strida för lärarnas sommarlov än för oss som sliter VARJE dag hela året.....
Så vad blev då summan efter skatt för retroaktiv lön i 7 månader????

Tja, inget som var värt att vänta på i alla fall..........
och det är bara att inse........
Det finns inga pengar att hämta som kommunanställd med medlemsskap I Lärarförbundet........

 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är ett gissel att behöva byta chefer titt som tätt.

2010-10-29 @ 10:12:04
Postat av: tinelin

Ja eller hur....eller hur de nu gör för att räkna ut individuella löner

2010-10-29 @ 13:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0