JULSTÖK.........(på jobbet)




Idag har det varit full rulle på jobbet..........
Julstök hela eftermiddagen tillsammans med barnen, deras föräldrar och syskon.........
Varmt, kladdigt och gemytligt.........
Knäckdoften blandades med ischoklad och brända pepparkakor.........
Saffransbullar och nybryggt kaffe................

Allt det som man borde göra hemma men som jag struntar i............
Knäcken knäcker plomberna, kokosfettet i ischokladen får mig att rysa, köpta tunna pepparkakor är mycket godare än hembakta tjocka halvbrända och kaffe dricker jag inte trots att min pappa jobbade hela sitt yrkesliv i kaffefabriken som ger oväntade besök.............

Vi är effektiva mina kollegor och jag och städade snabbt undan framför ögonen på eftersläntande föräldrar som fastnat vid fikaborden.............

Sen åkte jag i halkan (nej jag HAR vintersäck numera) till mamma med anatomiska kuddar för att se om det går att avlasta hennes onda nacke och axlar.............
Eftersom de tillbringat hela dagen i flera minusgrader i bilen hade skummet i kuddarna stelnat och tinar förmodligen upp förrän i morgon, men då har hon i alla fall ett par kuddar att prova då.........
Jag köpte de till Mela eftersom hon hade samma problem när hon låg på sjukhuset sista sommaren............

Mamma är hyfsat pigg bortsett då från värken i axlar, nacke och knä..........
Det spelar liksom ingen roll hur många sköterskor jag pratar med.............
Nån annan smärtlindring än morfin får hon inte trots att jag mera tror att hon har inflammation i åtminstone skuldrorna och nacken........
Smärtenheten som fått remiss lyser också med sin frånvaro................

De har tagit bort V-sonden.............
Hon äter vanlig mat och har hittills inget problem med vare sig magont eller illamående............
Hoppas verkligen att magen har rättat till sig.................
Infektion har hon i alla fall fått i såret på magen.............
De satt ett dränage igår och det rinner var och gammalt blod ur det............
Odlingar har tagits så vi får väl se vad det visar...........


Efter mammabesöket åkte jag och hämtade Mannen Söder om Staden..................
Han hade ingen bil till jobbet idag och Sonen hade åkt hem så han kom inte hem om jag inte hämtade honom......
Jag gillar inte att köra bil på vintern och när det är halt, mörkt och ymnigt snöfall går nästan gränsen.........
Jag ser knappt var väggrenen är och ännu mindre mittlinjen............
Så när jag svettig kom fram fick Mannen minsann köra den dryga milen hem igen.............

Eller hem............
Skottade snö hos mamma......(varför bara jag?)
Skottade snö hemma........ (hur mycket kan det snöa egentligen?)
Lagade en sen middag som vi åt vid tiotiden...............
Och nu är det dags för sängen eftersom jag öppnar i morgon................

Ett långt inlägg blev det ikväll men det bjuder jag på : )

Go´natt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0