SNÖSTORM..............


a

Igår hann jag inte uppdatera dagen eftersom jag åkte på Pärlspelning i Staden i Väst direkt efter jobbet.........
Tinelinstaden är täckt av ett tjockt lager snö efter de senaste dagarnas oväder..............
Det yr och blåser så resan hem i natt var inte så trevlig...........

Trevligare var det på vägen till jobbet igår............
Jag körde Mannens arbetsbil eftersom han skulle byta till vinterdäck på min bil...........
(Nu slipper jag bli polisanmäld av oroliga föräldrar som inte vill möta mig i trafiken)
Telefonen ringer just som jag ska svänga upp på parkeringen kvart över nio.................
På displayen ser jag att det är mamma.................
Hon ringer aldrig själv numera om det inte är något viktigt...................

Jag vill inget särskilt sa hon...........
Undrade bara om det var någon tid inbokad på ortopeden under dagen....................
Är du vaken nu? undrade jag............
Mamma brukar nämligen inte vilja vakna förrän framåt halv elva......................

Jag är tvättad, påklädd, sitter uppe i fåtöljen och äter risgrynsgröt sa hon och lät så där oförskämt pigg som  hon gjorde direkt efter den sista operationen...............
Såna tillfällen vårdar jag ömt.................
För på kvällen när jag ringde lät hon nerdrogad igen............

Nu ska jag hoppa in i duschen för om en timme ska jag möta Fröken Piano för dagens första spelning...........
Vi spelar Brunch på eftermiddagen och Barspelning ikväll................

Ha en bra lördag..................



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0