PEST ELLER KOLERA........




Idag hade vi planeringsdag på jobbet.....
Förskolan var stängd för ungarna och vi skulle prata omorganisation........
Vår förskola består av tre avdelningar 1-4 år och en avdelning 4-5 år......
Jag jobbar på 4-5årsavdelningen och stortrivs........
Jag har gått till jobbet varenda dag de sista fyra åren och tyckt att det varit roligt.........

Nu är det flera som vill jobba på min avdelning.........
Det ska bli rotation men ingen vill flytta.........
Chefen sa att då bestämmer hon.........
...och gjorde ett förslag på tavlan..........

Det kan aldrig bli bra när chefen får bestämma själv........
Psykologen från företagshälsovården kom för att peppa oss........
Jag satt mest tyst och funderade...........
OM jag flyttar nu så kommer jag i alla fall snabbare tillbaka till "min" avdelning.........
Det blir ny rotation om två år så rent krasst borde jag vara tillbaka om fyra år..........
Lika länge som jag gått till jobbet med en bra känska i magen.........

Så jag sa:
Jag kan byta i höst om jag får gå in på en önskad avdelning.....
Den som i så fall skulle byta med mig såg jätteglad ut så bara det är väl en välgärning av mig........
Hon har sett ganska nere ut den sista tiden och behöver säkert miljöombyte.........
Hennes kollega och min blivande såg också glad ut....
"Du ångrar dig väl inte nu" sa hon............
Vad den andra blivande kollegan tycker vet jag inte för hon är på semester.........

En av mina nuvarande kollegor såg uppriktigt chockad ut.........
Jag hade ju speciellt uttryckt mig om att jag bara ville jobba med äldre barn.......
Den andra nuvarande kollegan är sjuk så hon vet inte heller något än...........

Så av pest och kolera valde jag den som går snabbast över om jag överlever.........

Nog om det...........

En uppdatering av mamma för det var ett tag sen........
Hon låter inte pigg de gånger hon vill svara i telefon.......
Den är för det mesta avstängd.........
Jag ringer ett par gånger om dagen och pratar med avdelningssköterskan och fick idag besked om att infektionsvärdena är på väg ner........
Hon har fått ätit rostat bröd idag efter att bara gått på klara vätskor och näringsdropp........
Magen har kommit igång med kraftiga diarréer som gör henne alldeles slut........
Hennes onda knä har kollapsat så hon inte kan stödja på det mer.........
Vilket gör att hon inte kan ta sig till toaletten eller upp och röra sig........

Hon verkar uppgiven och jag börjar tvivla på att hon kommer hem igen........
Men hon har ju överraskat för så vi får väl se........

Nu ska jag gå ner till kaoset i köket (vi rustar) och se om det går att laga nån middag eller om det blir micromat

(usch vad det blev mycket negativt i dagens blogg men det får ni stå ut med......... Ja just ja...Det är skitväder ute också)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Omorganisation verkar vara förskolans mantra.Lagom när alla kommit in sig, ska det göras om.Hoppas det blir bra för dig.

2010-11-15 @ 19:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0