PÅ GLID............




Berättade för Mannen att jag blivit hotad med polisanmälan idag från en förälder som tyckte att det var bedrövligt att jag åker omkring med sommardäck, och dåliga såna (fel.....de var nya i somras) när det är vinterväglag ute.........
En sån som jag ville han absolut inte möta i trafiken..............
Undrar om han vet att det är lagligt med sommardäck fram till onsdag nästa vecka?

Men jag håller med..........
Och nya vinterdäck har jag.........
Men inga fälgar...........
De jag har är breddade lättmetallfälgar och att köpa nya vinterdäck till dem blir inte billigt.........

Så om nån har chevafälgar (fast till en Opel Sintra) ligger och skräpar får ni gärna säga till mig........ : )

Annars har dagen präglats av en vidrig huvudvärk som inte släppte hur många piller jag än stoppade i mig......
Skulle ha varit till Fröken Piano och repat jullåtar till en kommande julkonsert men ringde och avböjde.......
Hade liksom förälderns ord ringande i öronen och det VAR verkligen halt när jag skulle från parkeringen på jobbet......
Dessutom ville jag och skallen hem............

Ikväll hade mamma riktigt ont i magen.........
Den vill ju inte riktigt komma igång........
Det beror mest på att hon bara ligger, sa den öststatiska sköterskan när jag ringde ikväll........
Försökte först få något vettigt ur mamma men hon var nog välfylld med smärtstillande för hon lät redigt aspackad när jag pratade med henne........

Den öststatiska sköterskan som pratar mindre bra svenska förklarade snabbt att:
Mamma har fått Klyx, (Lavemang i rumpan) Det vore bra om hon försöker sitta på toaletten och göra nr 2 för det fungerar inte så bra i sängen, hon ska prata med sjukgymnasten i morgon om vad de ska hitta på för att träna mamma, ringa ortopeden om hennes knä, och att hon får sista intravenösa antibiotikan i morgon för CRP har gått ner till 150 (låg på över 300).......
Allt detta förklarade den öststatiska sköterskan i ett enda andetag med ett já mellan vartannat ord............

Så det är väl bara att vänta på morgondagen då........

Nu ska jag krypa i säng och läsa en faktabok till morgonkvällens föreläsning.......
Framförhållning? Nej inte så värst..........

 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är väl vackert nog att du hinner ögna igenom innan föreläsningen.Din tid o ditt huvud har nog fullt upp ändå.Lycka till!

2010-11-24 @ 09:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0