ONT I SJÄLEN.........




Jag var hos mamma igår.......
Det var oerhört jobbigt.............
Magen var svullen, hon hade fruktansvärt ont i knäet och ryggen.........
Hon var blek på gränsen till grå i hyn..........
Men hyfsat lugn..........

Vi pratade om en framtid som inte finns.........
Att jag skulle skicka hennes räkningar........
Att jag skulle skicka mail till hennes bror i England och fråga om han kan skriva över sig på gravskötslarna på deras föräldrars och farföräldrars gravar........
"Annars skiter vi i det"  sa hon...........

Att inte gråta var ofrånkomligt........
Men inte mamma.......
"Var inte ledsen" sa hon.............
Jag kan inte lova någon en gång till att inte vara ledsen.........
Jag har försökt leva upp till Melas önskan i alla år men för fan jag är bara människa........

Jag ville gå därifrån men ändå vara kvar.........
Tänk om hon dör när ingen är där?
Tänk om hon måste vara ensam i det ögonblicket..........

Jag frös in i själen när jag kom hem...........
Huttrade och skakade under yllefilten..........
Mannen värmde mig men det hjälpte inte.............
Jag frös hela natten inkurad under täcket.......
Jag som nästan aldrig fryser kände det som om jag aldrig mera skulle bli varm igen......

I morse ringde hennes särbo.......
Han hade inte fått tag på henne i telefon........
Hon svarade inte...varken igår eller i morse.........
Oron gnager i mig.........
Jag kan inte släppa tankarna............
Det är bättre att ha häcken full så att man inte har tid att tänka............

Ikväll spelar jag och Fröken Piano i Baren...........
Jag hoppas att mitt tunga sinne lättar något då........
Musiken har en underbar förmåga att rädda mig från totala krascher......
.......och göra mig hel igen........




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0